dimecres, 2 de juliol del 2008

EMBRUJADA


TVE 1966

252 episodis de 25 minuts

Elizabet Montgomery (Samantha Stephens) / (Serena)

Dick York (Darrin Stephens)

Dick Sargent (Darrin Stephens)

Agnes Moorehead (Endora)

Erin i Diane Murphy (Tabitha)

Marion Lorne (Tía Clara)

David White (Larry Tate)

Diuen que tots els joves dels 60’s es van enamorar de la bruixeta televisiva, jo no la meva bruixa preferida, era cinematogràfica i anterior en el temps: Veronica Lake a “Me case con una bruja”. Tot i que molts volguessin casar-se amb la Samantha, en un moment donat jo hauria triat la seva cosina Serena, cap estava disposat a tenir una sogra d’acudit dolent i a més una autentica mala bruixa. La sèrie tenia el seu encant i molts secundaris divertits. La meva simpatia era per la Tia Clara, sempre equivocant-se en els conjurs, Endora sempre assetjant el “Darwin”, tenia el meu recolzament, (que li veuria Samantha a aquell xitxarel·lo ?), la cosina Serena, clònica en moreno de la rosa Samantha, era també divertida, i patètics encara que amb jovialitat eren el cap del Darrin, Larry Tate i Louise la seva senyora, i els veïns dels Stephens, els Kravitz (algú recorda si tenien un fill anomenat Lenny ?). Tinc oblidats o gairabe no recordo, a Tio Arthur o el Dr. Bombay i gens ni mica una criada Esmeralda (bruixa sense poders), Maurice el marit d’Endora, ni que tinguessin un fill Adam. Els protagonistes: ella sempre arrufant el nas per solucionar els problemes del seu marit, o de la seva mare etc etc. En Darrin volen evitar la màgia de la seva dona, fugint de la sogra, i llepant el cul (perdoneu l’expressió) al malparit del Larry. I la Tabhita (jo recordava Tabata), movent el nasset amb el seu dit.

Elisabeth Montgomery va morir de càncer en 1995, Comentaré també que la única que va tenir papers acceptables en cine va ser Agnes Moorehead, que a la quarta temporada d’emissió van canviar el protagonista i ningú se’n va donar compta, i que van fer un spin-off amb la filla Tabhita, que nomes va durar dotze episodis

La versió a la pantalla gran de Embrujada , va tenir l’originalitat de no ser un remake calcat, sino uns productors que volien fer la pel·lícula, i escollien una bruixa autentica. L’escollida va ser Nicole Kidman, una bellesa tan freda, tan freda que mai m’agrada’t , que le veuria el Tom Cruise ? suposo que el melic que es a l’alçada que li arribava.